Här finner jag ro

Om mig

torsdag 19 september 2013

Vad har jag för mål?

När kvällen kommer och barnen har gått och lagt sig. Sitter jag här ensam och funderar. Jag låter tankarna flyta iväg. Ibland är det bra tankar och ibland är det jobbiga tankar. Ikväll är det nog lite blandad kompott. 

Jag står inför många vägval men måste hitta min egen väg för att nå mina mål. Mina mål, ja vad är mina mål i livet? Det kanske är det första som jag måste fundera ut. Jag har haft olika mål under en lång tid. Nu har jag uppnått en hel del av dem. Det känns lite tomt att inte ha de målen kvar. Jag måste hitta nya mål och kämpa för att uppnå. Det känns lite som om min kämpaglöd och vilja har tagit slut. Jag har lagt ner så mycket tid och känslor i att nå mina mål så nu är jag ganska trött och tom.

Hur går jag vidare?

Vad vill jag få ut av mitt liv?

Hur känner jag mig?

Vad vill jag göra?

Hur mycket är jag villig att satsa för att nå mina mål?

Många frågor som jag inte har något 100%-igt svar på just nu. Kommer jag någonsin ha svar på dessa frågor?

Det känns lite som jag har kommit till ett vägval och jag måste välja rätt väg för att komma vidare i mitt liv. 

Jag ger gärna mycket av mig själv och bryr mig mycket om andra som har det jobbigt. Det är sådan jag är men ibland när jag har det jobbigt känner jag mig rätt ensam. Vem ringer eller skicka ett sms och frågar hur jag mår? Vissa dagar känns det jobbigt att möta andra som har det tufft för att jag själv inte orkar prata. Då får jag dåligt samvete och mår dåligt. Jag vill ju lyssna och försöka hjälpa. Jag vet att jag är lite dålig på att hålla kontakten. Jag lyfter inte luren och ringer och pratar om jag behöver det. Det får nog bli en fika date med bästa Sofia i helgen så vi får prata av oss lite. 
Det hjälper inte att sitta här och deppa. 
Det är bara att bryta ihop och gå vidare

Många funderingar som far genom huvudet. Vet inte om jag kommer fram till något vettigt just ikväll. Kanske bättre att krypa ner i sängen bredvid min yngsta dotter som ikväll har tagit pappas plats i sängen.

Sov gott och vara rädda om varandra. Vårda era vänner ömt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar