Här finner jag ro

Om mig

söndag 22 september 2013

Humöret och energin kom tillbaks:)

Då var det måndag igen. Veckan första dag. Det känns ibland som det är måndagen som bestämmer lite hur veckan ska bli. Har jag en bra måndag så blir resten av veckan bra.
Just nu sitter jag här och bara njuter av att humöret och energin har kommit tillbaks.
Förra veckan var ganska tuff när det gäller båda. Jag var ensam med barnen när Magnus jobbade i Varberg. Jag började fundera på hur jag skulle fortsätta med mina mål. Det kom en massa negativa tankar och tron på mig själv var inte på topp.

Men så vände det i lördags.
Jag fyllde på med en massa energi och humöret steg allt eftersom dagen gick. Jag började dagen med att bestämma mig för att jag skulle gå på den där inflyttningsfesten som jag hade blivit bjuden på. Det var lite trist att behöva gå själv och inte känna någon mer än värdfolket men jag behövde det för att utmana mig själv lite. Jag stärktes ganska mycket bara av beslutet att gå själv. Det skulle bli kul!
Jag fortsatte energipåfyllningen genom ett besök i Skede av alla ställen på jorden:) 
Där bor min underbara vän Sofia. Vi tog en långpromenad och hade en skön pratstund tillsammans. Så härligt att äntligen få till en date med henne.
När vi satt och pratade så ringde Magnus och sa att han kom hem framåt kvällen. Helt otipat! Han skulle inte vara hemma förrän på tidigast onsdag. Härligt mer energi! Humöret var verkligen på topp!

Jag fortsatte kvällen med att fira mitt brorsbarn som fyllde 7 år. Nu anslöt även maken som kunde tillsammans åka upp på inflyttningsfesten.
Det var lite speciellt att få fira dessa två människor som har skapat sig ett mysigt hem tillsammans. De står just nu inför ett vägval och jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dem. Ibland så händer det saker i livet som man inte kan påverka och jag kände att de behövde mitt och andras stöd just denna kväll. Det blev en mycket rolig kväll med många nya ansikten och namn. Jag måste väl erkänna att så många namn kommer jag nog inte ihåg men de var trevliga människor. Det blev lite senare än jag hade tänkt men barnen fick sova kvar hos mormor och morfar så det löste sig. 

Söndagen började med en liten sovmorgon. Kanske inte så länge som jag hade velat men sånt är livet. Det var lite segt i huvudet efter den något sena kvällen. Senare på dagen åkte vi till Sandsjöfors och åt en god söndagsmiddag med mamma, pappa och bror med familj. Mycket trevligt. 
Efter ha suttit stilla så länge kände både Magnus och jag att vi måste röra på oss lite. Vi drog på oss löparkläderna och tog oss ut i det något regniga vädret. Tyvärr höll inte Mannes knä så jag fick springa själv men vi möttes upp senare på rundan. Härligt att komma ut iallafall.

Jag har även jobbat lite med Herbalife i helgen. Två nya kunder har fått ta del av information av produkterna. De valde att påbörja sin resa för ett hälsosammare liv. Jag önskar dem lycka till och hoppas att de inser att det är bara de själva som kan göra jobbet men att jag kommer finnas där och stötta dem.

Underbara ungar som ibland driver mig till vansinne:)

Ha en skön start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar