Här finner jag ro

Om mig

fredag 13 december 2013

Hektisk vecka!

Då var det fredags kväll igen. Det känns skönt när man äntligen får sjunka ner i soffan och bara andas ut.
Veckan har varit ganska hektisk och jag känner att julstressen även har nått mig lite gran. Jag har bestämt mig för att det blir jul även hos mig även om jag inte putsar och fejar som en galning. Jag vägrar att dras med av allt som alla skriver om på facebook och bloggar. Jag blir ingen bättre mamma eller människa för att jag stressar ihjäl mig. Julklapparna börjar jag har koll på men än är det en hel del inslagning att göra.

Veckan började jag med en mysigt luciafirande på förskolan där jag jobbar. Det är alltid så himla kul att se och höra dessa söta små ungar att gå luciatåg.
Nu är jag piggare från min förkylning så det har även blivit en hel del träning. Det känns skönt i kroppen att äntligen få röra på sig och pressa sin kropp lite igen. Igår var jag på gymmet och tränade lite marklyft. Det var ett tag sedan jag körde lite mer vikter på just denna övning så självklart var jag tvungen att maxa lite. Det var 100 tunga kilo som till slut åkte upp på stången. Inte illa för en gammal tant som jag. Med lite mer träning så kanske jag kan fixa några kilon till.


Igår kväll var det dags för lucia på UV i Holsby. I år var det vår Matildas som fått äran att vara lucia. Hon var nog lite lätt nervös över att har levande ljus i håret men det gick hur bra som helst och allt gick hur bra som helst. Det var så att en tår letade sig fram i mina ögon.


Arbetsveckan avslutade jag med en mycket hektisk dag. Fullbokade med härliga kunder och en hel del andra kunder som kom in och köpte julklappar. En behovsanalys hann jag också med. Det var nästa så att jag inte ens hann dricka min shake till lunch. Ja då är det ganska hektiskt som ni förstår;) Jag gillar har fullt upp så det är bra roligt.

Nu ska jag lyssna färdig på Gyllene Tider konsert.

Ha en skön fredagskväll och en härlig helg. Lova att inte stressa ihjäl er inför jul. Det blir jul iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar