Här finner jag ro

Om mig

måndag 24 februari 2014

Oj det var ett tag sedan :)

Oj det blev visst ett litet blogg uppehåll:)

Det har varit ganska hektiskt i mitt liv ett tag nu så bloggandet har liksom legat lite nere.

Nu har jag äntligen tagit ett stor beslut och tagit tjänstledigt från mitt jobb som förskollärare. Min chef  förstod att jag behövde ett break annars hade jag nog varit tvungen att sjukskriva mig. Skönt att jag kunde stoppa innan det blev för mycket.
Från och med den 1 mars kommer att köra för fullt som massör. Det är spännande och och lite läskigt att stå på egna ben. Nu måste jag ju själv se till att dra in till min lön.
Det kändes som en sten som föll från hjärtat när beslutet var tagit och allt blev klart. Jag har lovat mig själv att fortsätta skynda långsamt och verkligen lyssna på min kropp. Inte köra på i 180 km/h utan ta det lite lugnt. 

Det har varit en tung vinter för många men nu kommer våren och vi går mot ljusare tider. Det känns att kroppen fylls på med energi. Ralf och jag har varit ute och gått en långpromenad och både han och jag njöt. Så härligt att ha en hund att ha med sig ut i skogen. Snart kan han följa med matte på mina löparrundor. Tyvärr lär han ha mycket bättre kondis än mig men det är smällar man få ta.



Jag har haft lite problem med en axel så träningen har fått styras om efter det. Idag tänkte jag dock att jag ska in till gymmet och se hur den håller.

Ha en skön månad och hoppas solen skiner även på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar