Här finner jag ro

Om mig

tisdag 4 mars 2014

Känslan av frihet

Just nu sitter jag här med mitt morgonte och bara känner in känslan i kroppen. Jag har tagit ett stort beslut och tagit tjänstledigt från mitt jobb som förskollärare. Från och med i måndags är jag massör på heltid. Det känns som ett bra beslut och jag känner att jag verkligen var tvungen att ta det. Ekorrhjulet bara snurrade på och kroppen mådde inte bra. Jag fallerade med mat och träning. Livet var bara ett enda töcken och jag mådde verkligen inte bra. Som tur är har jag en underbar make som insåg att detta inte fick fortsätta. Han såg till att jag gjorde slag i saken och gjorde det som behövdes för att hela familjen skulle må bra.
Det känns att det var rätt beslut och jag känner redan i kroppen hur jag slappnar av och lugnet infinner sig. 


Känslan av frihet och välmående är något som jag önskar alla människor. Jag har valt att göra det som jag älskar och trivs med. Att ha ett arbete som ger energi och ett inre lugn är något som jag önskar alla människor. Tyvärr vet jag att så är inte alltid fallet och jag ser många omkring mig som mår dåligt av sina jobb. Jag hoppas att de också kommer till insikt över vad de vill göra och som ger dem energi. 

Att jobba för min egen skull ger mig en otrolig frihet men också ett ansvar att alltid prestera och ge kunden det de vill ha. Jag känner ingen stress inför detta utan tar en dag i taget. Visst är det lite läskigt att inte få en lönelapp nästa månad utan jag måste tjäna in till min egna lön. Vår familj har inga höga levnadskostnader och gör inget utan att fundera innan. Vi är vana att leva på lite lägre lön och prioriterar att må bra istället.

Jag ser en ljus framtid framför mig men det gäller att skynda långsamt. Att inte dras med och jobba mer och mer utan att hålla det på en nivå som gör att jag orkar med både i kroppen och knoppen. Med tanke på min bakgrund så är jag inte så stresstålig och kan inte ha för många bollar i luften. Det är viktigt att lyssna på signaler som kroppen sänder ut och stoppa i tid. 

Jag känner att kroppen börjar komma i fatt med sömn, mat och träning och hittar en balans i det. Jag har kört två riktigt härliga pass denna veckan. 
Det kommer att bli fokus på både kondition och styrka nu ett tag. Jag gillar ju intervallträning så det lär det bli en del av nu när våren kommer.

Ha en skön onsdag alla goingar där ute.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar