Här finner jag ro

Om mig

tisdag 5 augusti 2014

Det handlar inte bara om vikt utan om att må bra

Wow vilken respons!!!
Fattar inte att ni är så många som har kollat in på mitt blogginlägg ca 2500 st!! Galet många! Jag kan bara tacka och bocka för era fina kommentarer och ert intresse för att läsa vad jag skrev.
Hur ska jag kunna toppa det?
Ni ska veta att det rör mig ända in i hjärtat att så många har läst vad jag skrev. Det sporrar mig att kämpa vidare på min resa. Jag skrev mest inlägget för min egen del för att verkligen peppa mig själv att orka fortsätta efter en lite för bra sommar. Vågen har kanske inte varit min vän som för många andra under sommaren. Det viktigaste är att jag vet om det och att jag tar tag i problemet.
Min resa forsätter som sagt varje dag. Varje dag en kamp. Jag får stålsätta mig och se till att inte hamna i samma fällor igen. Det är inte alltid roligt att träna men det är otroligt roligt och härligt efteråt. Det är få träningspass jag har ångrat även om vissa inte har varit så smarta med tanke på skador och liknande.
För handlar det just nu att hitta en balans i livet. Att inte träna för mycket eller för lite. Att inte äta för mycket för lite är inga problem :) Att inte jobba och stressa för mycket.
Det handlar även om att må bra. Att känna att jag lever ett liv som jag vill ha och att det är jag som har makten över mitt egna liv.
När jag pratar med kunder både när det gäller Herbalife och massagekunder så pratar jag mycket om att det handlar om att du själv ska må bra. Inte vad vågen säger eller vad andra tycker. Du måste själv känna att detta är mitt bästa jag. Nu är just du nöjd med ditt liv.

Jag är ingen smal person och behöver gå ner några kilo till men jag mår bra och jag lever ett hälsosamt liv. Ett liv som jag trivs med och som jag har kontroll över ( i alla fall ibland).
Tack vare att jag tog tag i mitt liv och gjorde det till ett hälsosammare sådant har jag vunnit så mycket.
  •  Mina barn har fått en mamma som orkar mer och som är skit jobbig för hon ser till att fler i familjen rör på sig:)
  • Jag bröt en ond cirkel och vågade utbilda mig och byta jobb. Fick möjligheten att starta ett nytt företag och en ny karriär
  • Blev en gladare och positivare människa och därför också mycket trevligare att leva tillsammans med. Kanske därför min make har orkat i 20 år.
Mitt råd till er är:
Våga bryta en ond cirkel och se till att bli din bästa version av dig själv. Det är bara du som kan ta tag i ditt liv men det är viktigt att ha personer runt omkring som stöttar.
Hitta det som gör dig glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar