Här finner jag ro

Om mig

söndag 17 augusti 2014

Ett gäng elitsatsande damer


Tidigt i våras fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att träna ett gäng bandytjejer. Jag tackade självklart ja. Så kul att få vara med och se deras satsning på sin idrott. Jag beundrar dem för de lägger ner så mycket tid och pengar på sin sport. Dambandyn är ingen stor sport och de får inte mycket ekonomisk hjälp. 

Jag måste ärligt medge att jag var lite nervös när jag stod och väntade på dem. Detta är ju ändå elitsatsande tjejer som är väldigt vältränade. Skulle jag orka hänga med och skulle de tycka att det var ett bra pass? 

 Jag körde ett ganska tufft pass med dem och varvade cirkelträning med tabata intervaller. Vi avslutade med lite backintervaller. 
Det var så roligt att träna med dem och de var nöjda och jag orkade hänga med.

Självklart drack vi även en återhämtnings shake efteråt. För dessa tjejer är det otroligt viktigt att de får ut så mycket som möjligt av sin träning.


Tack för att jag fick chansen att träna er. Det lär bli fler gånger. 

Lycka till Skirö AIK Dam säsongen 2014/2015!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar