Här finner jag ro

Om mig

tisdag 12 augusti 2014

Lämnade träningsväskan i bilen

Jag kände redan på natten efter måndagens tuffa utepass att kroppen kändes lite stel och inte riktigt ville vara med.
När jag vaknade kändes kroppen mycket stel och jag tänkte att ryggen fick sig nog en rejäl omgång dagen innan. Jag valde ett tyngre däck att köra marklyft med så jag kan tänka mig att det satte sina spår.

Även om kroppen kände lite stel och trött så packade jag träningsväskan för att köra ett GRIT pass senare på kvällen. Det är ett ganska tufft och tungt styrkepass men det skulle nog gå.

Allt efter dagen gick kände jag att kroppen inte helt och hållet var med mig. Jag var trött och sliten. Förra veckan var ganska stressig med mycket jobb och annat som kom igång efter semestern. Jag tror att det tog ut sin rätt. Jag har lärt mig att lyssna på min kropp. Det kändes som den var sliten och trött. Jag ska ju hålla några år till så jag tog beslutet att ringa och avboka min plats.
Träningsväskan fick stå kvar i bilen.
Det kände som ett mycket bra beslut för när jag kom hem tog energin slut helt och hållet. Jag bäddade ner mig i soffan med en kopp te och vilade. Det kan ju även vara en förkylning som är på gång.

Idag känner jag mig inte helt ok men det blir jobb och en ikväll kör jag ett 24fit club pass. Även idag kommer jag att lyssna på kroppen och köra lite lugnare.

Så dagens tips är: 

Lyssna på kroppen. Vila och återhämtning är viktigt! Du bryter ner mer än du bygger upp om du tränar när du inte är pigg.

Ha en härlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar