Här finner jag ro

Om mig

måndag 11 augusti 2014

Garderobsrensning, stl 54 - stl 44/42!

Måndag och jag sitter på jobbet och filosoferar lite.
 
Jag började dagen med att lämna av min äldsta dotter vid bussen till Bödalägret. Det var ett gäng förväntansfulla ungdomar som ska iväg på läger i Böda 1 vecka. Det känns alltid i mammahjärtat när man skickar iväg barnen på läger. Än så länge vill de dock ha en kram innan de åker och det känns bra. Det är nyttigt för dem att åka iväg på egna äventyr.
 
Dagen har fortsatt med jobb. Både massage och wellnesanalyser. Nu har jag några kunder kvar sen är det dags för ett härligt träningspass ute.
Ett grymt kul och svettigt pass har jag att se fram emot.
 
Igår tog jag tag i delar av min garderob och rensade ur lite gamla kläder. De mesta ser helt nya ut men är tyvärr eller vad man ska säga för stora. Det är ganska ofattbart att jag gick omkring i dessa tält. Jag hittade mina favoritjeans som var i stl 52. Jag vet att jag länge gick och ville ha dem men att de inte fanns i större storlek och när jag väl kom i dem var jag så nöjd. Nu kom nästan hela jag i ett ben. Helt otroligt.
 
Jag har gått från stl 54 till stl 44/42 på mindre än 3 år. Det känns ganska magiskt. När jag var som störst hade jag till och med stl 56.
 
Nu har jag en massa fina kläder som bara ligger och skräpar. Är det någon som är intresserad så bara hör av er. Det finnas klänningar, tröjor, shorts och byxor. Jag skänker dem till Erikshjälpen annars för det är synd att slänga så fina kläder.
 
Nehä nu måste jag jobba igen
Ha en skön dag
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar