Här finner jag ro

Om mig

lördag 20 september 2014

Kladdkaka delux = Fika är gott:)

Jag måste dela med mig detta underbara recept som en Herbalife kollega till mig har gjort. Här är hennas blogg Rebeccas Cupcakes . Hon är otroligt duktig på att baka och gör fantastiskt goda recept både nyttiga och lite mer onyttiga :) Det går även att beställa av henne till t ex kalas eller fredagsfikat på jobbet. Gå in och kolla på hennes blogg.


Här har ni receptet

Ca 12 portioner

6 ägg
200 g mandelmjöl
200 g dadlar
2 dl vatten
3 msk Herbalife F1 choklad 
2 msk Herbalife F3 protein pulver eller protein mix
1,5 dl kokos
2-3 msk kakao

Smöra en form med avtagbara kanter ca 20cm stor. "Bröa" den kokos på kanter och sidor.
Separera äggvitor och gulor. Vispa äggvitor till ett hårt skum¨
Mixa dadlar och vatten och höll i äggulorna  och vispa lite till.
Häll smeten i en bunke och häll i mandelmjöl. kakao, F1, F3 och kokos
Blanda väl med en slickepott. Vänd försiktigt i äggviteskummet och häll i formen.

Grädda ca 15-25 min 175 grader. Den ska vara fast i sidorna och kladdig i mitten

Vill man så kan man göra halva satsen. Kakan blir inte så hög men ändå lika god:)

Servera med t ex vanilj eller limekvarg och lite färska bär.

NJUT!

Ps Den blir ganska mastig så man behöver inte ta så stor bit. Ds.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar