Här finner jag ro

Om mig

tisdag 23 september 2014

Hur hittar man tid?


Jag får ofta kommentarer om hur jag hinner att träna så mycket (fast jag tränar inte så mycket tycker jag) och hur jag kan ha sån energi .De önskar att de hade min tid och min energi.

Jag vet inte om mitt dygn har fler timmar än någon annan. Jag jobbar två jobb, har en familj, instruerar minst 2 pass/veckan och kör barn till och från olika aktiviteter m m. Precis som vilken mamma som helst. Jag är varken bättre eller sämre än någon annan. Jag är inte speciellt välplanerad heller tyvärr.
 Huset ser för det mesta ut som ett bombanfall så där är väl min akilleshäl. Jag hatar att städa och lägger väldigt lite tid på det. Som sagt mitt dygn har inte mer timmar än andras

 Jag väljer dock att lägga lite av den tiden på träning. Ibland blir det ett snabbt pass hemma när jag ändå ska gå ut med hunden. Ibland hinner jag till gymmet en liten stund mitt på dagen mellan kunder. För det mesta försöker jag träna när barnen ändå är på sina aktiviteter t ex i fredags när Matilda ändå tränade innebandy i Ekenässjön passade jag  på att springa en runda på deras fina eljusspår. Jag har gått många mil i och runt Vetlanda under de timmar som barnen har tränat:)

En mycket bra bok. Passar perfekt till hemmaträning
Jag vet att det är svårt när man har småbarn hemma att hitta tider för träning. Jag har under olika perioder i mitt liv tränat mycket hemma och kanske bara varit på gymmet nån gång i veckan eller kanske inte alls. Hemmaträning är smidigt och lätt för man behöver inte ta sig någonstans.
Jag har använt mig av program i olika böcker, tidningar, DVD och olika videor på internet. Det finns hur mycket som helst. Man behöver inte har några direkta redskap heller. Barnen har ibland varit med och tränat med mig och vi har gjort det som en lek. T ex cirkelträning med olika stationer runt om i huset, skogspromenader med lite stopp för styrkeövningar. Ja det är bara fantasin som sätter stopp.


Det behöver inte alls vara långa pass och det finns massor av bra appar som man kan ladda ner där man verkligen kan få ut mycket av sin hemma träning.

Det gäller att hitta den tid som just du vill lägga på din träning. Det är bara du själv som vet var och hur du ska hitta den.

Den stora anledningen till att jag tränar är för att jag mår så himla bra av det. Det är träningen och kosten som ger mig energi. Inga konstigheter alls!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar