Här finner jag ro

Om mig

onsdag 3 september 2014

Utmanar mig själv

Vi startade ju igång vår tränignsutmaning  för lite mer än en veckan sedan. Det är mycket fokus på kost och träning. Jag har gett många goda råd och gjort kostplaner. Vilket är jättekul. 

Nu gäller det att leva som man lär.
För ja jag fuskar och jag äter ibland helt fel även om jag vet hur man ska äta och allt det där. Fasen man är väl inte mer än människa.
Nu är min utmaning iallafall att ta köra all in dessa 4 veckor som vi har 24fitcamp.

Förra veckan drog jag ner på socker och även på lite kolhydrater, ingen alkohol och strukturerade upp min kost. Kan säga att det var ingen rolig vecka. Jag får alltid en grym huvudvärk när utrensningarna börjar. Det gäller bara att hålla ut första veckan sen brukar det lägga sig.

Min träning har också ökats på lite eftersom jag tränar själv och även på de 24fit pass som jag leder.
Det är nu det svåra kommer. Det gäller att lyssna på kroppen.
Igår tog jag ett beslut som jag är stolt över. Jag kände hur sliten kroppen var och att det gjorde ont lite överallt. Jag hoppade över mitt älskade crosstrainingspass. Ni som känner mig förstår hur långt inne detta satt. Det passet är heligt för mig. Missar det sällan eller aldrig.

Jag är glad att att jag tog beslutet och istället tog en långpromenad med gubben och hunden. Kvalitetstid på högsta nivå.
Idag mår jag så mycket bättre och drog av ett härligt gympass på morgonen.
Tänk att man blir har blivit lite förståndigare med åren...

Nu har huvudvärken släppt och energin börjar sakta men säkert att komma tillbaks. Känner att kroppen svara bra på detta och mår bra.

En del må tycka att jag är tokigt och extrem men det är mitt liv och jag står för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar