Här finner jag ro

Om mig

söndag 7 september 2014

Höstförkylning = träningsförbud



Jaha då var det dags för även denna familj att drabbas av höstförkylningar. Det kommer alltid när barnen börjar skolan eller förskolan.
Matilda har varit dunderförkyld i veckan och i fredags var det dags för mig att åka dit.
Jag hatar verkligen att vara sjuk. Som tur är så är jag det sällan vilket är bra för min omgivning. Jag är inte speciellt kul att umgås med när jag är sjuk.

Förr var jag mycket sjuk och drog på mig en hel massa olika sjukdomar men när jag för några år sedan la om min kost så blir jag sällan riktigt sjuk. Där ser man vad bra matvanor och regelbunden träning kan göra med immunförsvaret. Jag har ju jobbat på förskola i många år och där blir man verkligen utsatt för det mesta i bacill väg :)

Det har blivit en hel del örtte och en stor dos med vitaminer/mineraler för att bota förkylningen.

Tyvärr betyder förkylning träningsförbud och det kan vara lite svårt för huvudet att fatta det men orkar man inte så går det lättare att vila. Igår var ju så fint väder. Perfekt för uteverksamhet och en skogspromenad med Moa och Ralf orkade jag iallafall med.
Idag ska jag leda ett träningspass men det blir betoning på leda eftersom jag själv inte ska träna speciellt hårt

En fördel med att ha en hel helg utan aktiviteter är att man hinner umgås hemma på ett lugnt och skönt sätt. Matilda har varit på konfirmationsläger i helgen och ska hämtas senare i dag. Igår bakade jag en otroligt god kaka till kaffe.Smidigt gott och något nyttigare alternativ till kladdkaka. Receptet finns på denna länk


Ha en skön söndag och krya på er alla som är förkylda där ute.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar