Här finner jag ro

Om mig

tisdag 7 oktober 2014

Hösten gör sitt intåg

Usch idag är det verkligen en går och trist dag!
Jag är vekligen en människa som behöver sol och ljus för att hitta energi. Vi går mot en mörk och ruggig period och det känns i hela kroppen. Jag är tröttare och saknar energi. Leendet på läpparna börja bli lite extra ansträngt men ändå finn det där varje dag för kunder och klienter.
Väl hemma faller fasaden av och jag orkar knappt hålla mig upprätt ännu mindre vara trevlig och umgås med vänner och bekanta.
 
Jaja det blir nog bättre snart. Har många järn i elden och får jag bara en struktur på det jag gör så kommer även detta att lösa sig. Jag är inte superwomen även om jag ibland skulle vilja vara det. Att kunna bolla jobb, träning, barnen aktiviteter och lite mer jobb på så kallade fritiden är ett dilemma men på nått sätt går det även om vissa dagar känns tyngre än andra.
 
Jag brukar känna av när även helgen har varit lite stressig och man inte riktigt har fått den återhämtningen som man behöver.
Jag hade en fullbokad helg med många roliga saker men som ändå tog ganska mycket energi och det känner jag av några dagar efteråt. Min hjärna funkar liksom lite trögt då. Allt detta beror på min utbrändhet och jag förstår varför detta händer men vill egentligen inte lyssna.
 
Nähe nu är det slut gnällt för idag. Kunder som väntar, matlagning, läxläsning och hundrastning står på kvällen schema.
 
Ha en skön eftermiddag och kväll.
Skickar med lite energi ut på nätet.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar