Här finner jag ro

Om mig

fredag 26 september 2014

Våga gå ur sin komfortzon

 
I 4v var en del av dessa deltagare med och kämpade i vår första 24fitcamp. Vi svettades och pustade ihop. Resultaten väntade inte på sig utan de var grymma. Alla förbättrade sig otroligt mycket både på fystestet och på scanner resultaten.
Det som de ökade mest var i styrka. Jag hade under mina pass lagt lite extra fokus på just styrka för att bygga upp kroppen.
 
Igår var det dags att ta tag i konditionen!
Många av dessa deltagare har inte sprungit på väldigt länge och del är vana löpare. Det är inte alltid lätt att lyckas sätta ihop ett pass så det passar alla. Det kändes dock som jag lyckade ganska bra.
 
Vi började med lite lätt uppvärmning för att sedan öka på med utfallsgång i backe. Efter det blev det lite styrkeövningar på närliggande skolgård. Nu var vi rejält uppvärmda och lite svettiga. Sen fortsatte vi med lite backintervaller och lätt jogg/ gå för att sedan bygga på med lite mer styrkeövningar.
Vi avslutade med jägarmarch. Vilket betyder att vi gick på ett led och den sista skulle springa fram till första i kön. Eftersom vi var ca 25 st så blev det en lång sprint.
Sista biten hem till fotbollsplanen ökade vi takten för de som vill och sprintade i mål.
 
Nöjda, glad och lite lätt endofinhöga pustade vi ut med stretch och en välbehövlig återhämtningsshake.
 
Kommentarerna efter passet och på fb senare under kvällen var så härliga. Det värmer i hjärtat ska ni veta.
- Jag har aldrig springit såhär mycket i hela mitt liv!
- Hade jag varit själv hade jag givit upp efter 10 min!
- Jag som hatar att springa tyckte det var riktigt roligt!
 
Det handlar bara att våga komma ur sin komfortzon och testa något nytt. Så kul att få göra det i grupp. Tillsammans är vi starka!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar