Här finner jag ro

Om mig

lördag 15 november 2014

Att landa i mörkret och få ny energi


15:e november!! 
Redan!!
Vart tog hösten vägen?

Jag gillar de flesta årstiderna men jag är otroligt beroende av ljus. När det börjar mörkna och man inte ser solen på flera dagar känns livet lite tuffare. Jag blir trött och humöret är inte alltid på topp. Så har det sett ut i många år. Så när det började mörkna i år kände jag mig förbered på den vanliga mörkerdeppheten.
Jag tänkte att det är bara att härda ut och hoppas på det bästa. Jag tror att jag redan hade mentalt ställt in mig på att jag skulle reagerar så och just därför var deppig och trött. Jag hade ont överallt och träningen kändes inte kul allt vara bara skit rent ut sagt. Jag jobbade mycket och Magnus jobbade mycket. 

Det tog oss ca 1 månad att landa i mörkret men nu känner jag att det börjar vända. Jag har kommit igång med träningen igen. Tack vare samme man som fick mig att vända på mitt liv förra gången. Att ha ett träningsschema att utgå ifrån var det bästa som hänt mig. Första passet var grymt. Jag har aldrig svettats så mycket eller haft en sån träningsvärk men härligt var det och efter en vecka med schemat känns det riktigt bra. Fast självklart måste jag ju lägga till lite extra för det är ju sån jag är :)

Det roliga är att både jag och Magnus känner samma sak. Att vi är piggare, aldrig sjuka och orkar mer trotts att vi inte är mörkermänniskor. Vi somnar inte i soffan på kvällarna. Vi vaknar tidigare på morgonen. 
Vad är då anledningen till detta?
Vi analyserade det igår kväll när vi var ute och gick med vår underbara Ralf i beckmörkret kl 20.30 en fredagskväll. 
Det finns självklart många anledningar till detta. För min del har det mycket med att göra att jag gjorde en förändring och bytte jobb. Nu har jag ett jobb som inte suger energi från mig utan ger mig energi. Magnus har fått lite nytändning i sin MC försäljning och säljer idag även motorcyklar igen. Vilket har gjort att han har fått lite mer energi och hittat tillbaks till något som han verkligen brinner för. Endurosporten är något som han har saknat mer än han kanske trodde.

En annan stor anledning är att vi får i oss den näringen och de vitaminer/mineraler som vi behöver genom att använda oss av Herbalife. Många är kanske tveksamma men vi är ett levande exempel på att kroppen mår så mycket bättre och man blir så mycket piggare. Vi har inte haft några sjukdagar på hela året på grund av t ex förkylningar eller magsjuka.
Det ger även energi att få jobba med detta och se hur andra får samma effekt av att bara får lite rutiner och bra näring. 


Ha en skön helg och krama varandra i trafiken :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar