Här finner jag ro

Om mig

onsdag 26 november 2014

Chokladbollar till mellis och planering


Idag är det återigen lite grått och trist ute. Igår var det dock en härlig dag med mycket sol och en stor chans till energipåfyllning. Tänk vad lite sol kan göra för humöret.

Jag brukar försöka ha förmiddag i veckan där jag inte jobbar med massage. Idag har jag hängt upp lite julgardiner och sitter och funderar lite på ett upplägg inför en föreläsning som jag har fått i uppdrag att ha in december. Det ska bli spännande. Jag ska prata om mitt liv och mitt jobb som massör. Prata har jag inga problem med men det gäller att få till det bra så att det inte blir för rörigt. Jag hade även tänkt att ha en powerpoint och insåg att jag nog inte har det programmet så då blir det ju lite utmanande :) 
Ja ja det löser sig nog.

Har ju fått ett nytt träningsprogram och känner att det funkar bra. Lite stressigt att få in passen men det funkar ändå ok. Igår gick jag igenom det med killen som har gjort det och då kom tvisten. Öh det var visst flera flikar som man skulle kolla på. Jag hade kört första veckan flera veckor i rad. Det var ett 4 veckors upplägg. Ja ibland så funkar inte min hjärna som den ska. Fast det är ju kul för nu har jag 3 nya veckors program som jag inte ens har testat. Ska bli skitkul att köra på ännu mer.

Dagens mellis tips är proteinchokladbollar. Perfekt till fikat när man är lite sugen på nått lite extra.


Recept:
10 dadlar (färska är godast)
1,5dl fiberhavregryn
1 msk chiafrön
1 msk kakao
1-2 skopa proteinpulver
ev en liten skvätt vatten eller kaffe
Smaksätt gärna med något t ex pepparkakskryddor nu till jul

Mixa i en matberedare och rulla i kokos. Ställ kallt

Jag gjorde en halv sats och hade till mellis. Använde mig av en skopa F1 sport och en F1 vanilj.

Ha en skön dag där ute och le lite extra till varandra så sprider vi lite extra glädje i höstmörkret :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar