Här finner jag ro

Om mig

fredag 10 juli 2015

Några snabba luncher

Jag älskar mat som är snabbt och enkelt och inte har allt för många ingredienser.
Här kommer några snabb recept.

Tonfiskröra i salladsblad 1 portion
1 burk tonfisk
150g kvarg
1  hackad rödlök/schalottenlök
1 ägg
Salt och peppar
Salladsblad , gurka och tomat

Blanda tonfisk, ägg, kvarg, lök och smaksätt med salt och peppar. Lägg upp på salladsblad



Kycklingburgare 4 port

400g kycklingfärs
4 stekta ägg
1 par kalkonbacon
Chilipeppar
Salt och peppar
Sallad, tomat gurka

Blanda ihop kycklingfärs, 1/2 åkt strimlat bacon smaksätt med kryddor. Gör burgare och stek.
Stek resten av baconet och äggen och lägg upp på tallrik. Vill man så tar man bröd eller lägger upp på salladsblad.



Omelett i micro 1 port
2 ägg
2 msk vatten/ mjölk
Salt och peppar
Vispa ihop i en mugg/djup tallrik. Kör 1 min högsta i micro blanda och kör 1 min till. Så midigt. Ta en herbalife shake till så får du en snabb och bra lunch eller ät till mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar