Här finner jag ro

Om mig

lördag 11 juli 2015

Rensa kropp och knopp

Just nu är jag inne i en period där jag försöker styra upp min kosthållning och köra några veckor med lite tuffare kostplan. Varför? Jo för jag känner att min kropp och knopp behöver det.
Jag har under en period stressat en del och det påverkar mig otroligt mycket vad det gäller vikt, fettprocent och humör.
Jag behöver rensa ur en massa slagg och vätska för att kunna börja om igen. 

Varför göra detta på semestern? Jo för att det är nu jag har tid och fokusera på mig själv några veckor. Tanken är att dra ner några veckor och sen öka något. Jag har gjort det förr och mår bra av det. Jag äter god och nyttig mat. Mer protein och mindre kolhydrater. Inget socker och ingen alkohol ☺

Träningen under denna tid ligger på något lägre intensitet än vanlig. Jag tränar ca 35 min/pass och går promenader med hunden. Cirkelträning med lite vikter och tabata träning funkar perfekt. Jag har alltid med mig kettelbells och TRX band till sommarstugan men jobbar mycket med min egen kroppsvikt. 

Att träna på semestern är perfekt för då har man ju hur mycket tid som helst. Man behöver inte träna hårt men fortfarande hålla igång med lite kortare pass eller längre promenader. Jag är ju inte mycket för att sluta över jul och under semester. Jag tränar för att må bra och det vill jag göra 365 dagar om året men sen är ju vissa perioder intensivare än andra. Livet har ju sin gång och ibland funkar det bra och ibland sämre med kost och träning. Det viktigaste är ju att jag är medveten om det och kan styra in mig själv på rätt väg och göra medvetna val.

Just nu njuter jag i fulla drag av semester och att vara tillsammans med familjen i sommarstugan. Imorgon ska det bli bad vare sig solen skiner eller ej😅😨.

Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar