Här finner jag ro

Om mig

söndag 2 augusti 2015

Sightseeing i Småland

Idag fick jag äntligen som jag ville!!!
Lite sightseeing i vårt närområde. Jag har länge velat åka runt lite uppåt Eksjö med omnejd. Idag lyckades jag äntligen få med mig familjen även om barnen och maken hade bestämt att åka cross men idag var det faktiskt mamma som bestämde. Det var lite tjat i början men till slut var nog alla nöjda med dagen.

Vi började med att åka mot Aneby och Stalpet. Det är ett lite högre vattenfall och väldigt vackert. Vi fikade även och barnen och maken fick gotta sig med både våffla och glass. Alla nöjda och glada☺🍨.

Efter det åkte vi tillbaks mot Eksjö och Skuregata. Det är en 800 m lång ravin som skapades under istiden. Mycket vackert och massor av sten. Här gällde det att se var man satte sina fötter. De som hade roligast var nog Ralf och Moa som hoppade och studsade bland stenblock och trädstammar. Magnus hade fullt upp att ha koll på Ralf men vi lyckades ta oss på på toppen och Skurehatt. En vacker utsikt mötte oss där uppe.

Barnen fick sedan bestämma middagsställe och det blev Burger King.  De har faktiskt en riktigt god kycklingburgare.

Jag och Ralf avslutade dagen med en mycket skön och faktisk riktigt snabb löparunda 🏃.  Älskar verkligen att springa med denna underbara hund!

En riktig bra dag med andra ord. Det kunde jag behöva för gårdagen var inte riktigt min dag. Många hjärnspöken som krånglade men känns bättre efter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar