Här finner jag ro

Om mig

måndag 3 augusti 2015

Utanför min komfortzon

Vilket härligt väder det har varit idag. Sitter ute och njuter av en underbar kväll.

Har precis kommit hem efter ett besök hos bästa frisören Emma. Vågade klippa riktigt kort idag. Pu snacka om att satsa allt! Jaja det växer ju ut snabbt och jag vänjer mig nog☺. Även här gick jag över gränsen på min komfortzon.

Fast det var inte Emmas rakapparat jag menade med överskriften. Nä det var det jag hade gjort någon timme tidigare.

Vi backar lite så ska jag berätta. Jag satt i lugn och ro vid badstranden i förmiddags när jag fick ett chattmeddelande från ägaren av gymmet där jag tränar. Han behövde en instruktör till ett pass på kvällen där instruktören blivit sjuk och undrade om jag kunde ställa upp.
Min första tanke :Visst hade varit kul men har klipptid så jag kan inte. Hittade på massa ursäkter men tänkte sen va fasen det är ju bara att köra. Jag kan ju detta!!!
Lyckades flytta klipptiden och tackade ja. Satte ihop ett pass lite snabbt och åkte sen in och testade tekniken. Lite ovant att använda headset men det löste sig.

Det var ca 20 pers på passet och de var nog nöjda, svettiga var de iallafall.😥.
Ett himla kul att göra ett inhopp och faktiskt tänka utanför sin komfortzon. Det är ju märkligt att man alltid tänker att det här klarar jag inte av och inte vågar testa något nytt.
Idag testade jag både en ny frisyr och att instruera på gym. Känns rätt ok faktiskt 👍.

Våga satsa och låt inte rädsla och gammal vana hindra dig från att utvecklas!

PS. En gammal bild. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar