Här finner jag ro

Om mig

måndag 28 september 2015

Kvarg i långa banor

Åh vad jag älskar kvarg. Inte den naturella sträva sorten. Nä den kan man inte äta utan att smaksätta med t ex kanel och bär.
 
Det har ju kommit så himla många goda nyttiga smaksatta kvarger. Som inte har tillsatt socker. Oftast är ju allt som är smaksatt mest socker i men idag har det kommit en hel uppsjö av goda smaksatta utan tillsatt socker.
 
Lindhals är nog det ledande märket. De har kommit med en massa nya sorter. Jag har testat de flesta. Den som är min favorit är nog denna:
Grymt god!!!
 
Jag gillar även den med kokos smak. Dotterns favorit är energidryckssmaken. Arla har en med päron som är så himla lyxigt krämig och god. Känns som en lyxig efterrätt när man äter den.
 
 

 
Pepparkakssmak verkar ju inte heller helt fel :)
 
Som sagt det poppar upp nya smaker från många märken så bara ut och pröva men kolla så att det verkligen står att det inte är tillsatt socker i dem.
 
Lycka till med att hitta den smak som passar just dig.
 
Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar