Här finner jag ro

Om mig

torsdag 1 oktober 2015

Små små ord som behövs

Jag har haft en mycket stressig och lite nedåtgåeende period ett tag. Inget har känts kul. Träningen görs men inte med någon bra kvalitet. Det blir 4-5gg i veckan men inte med den glädje som jag brukar ha. Maten sköts inte alls. Det blir för mycket av allt. Usch jag känner mig helt urflippad.

Mycket beror på att vi har haft en hektisk period i vår familj med mycket jobb och annat som påverkat oss. En del beror även på hösten som jag har lite svårt för. Jag älskar hösten med dessa fina dagar och härliga syresatta luft men jag hatar mörkret som gör mig riktigt trött och deppig.

Självklart är självförtroendet inte häller på topp när man mår lite halvdant. Jag har helt enkelt varit på väg in i väggen igen men skillnaden nu är att jag kan upptäcka det och stoppa det i tid.

Tänk att små små ord eller kommentarer från någon kan hjälpa en att komma på rätt spår igen. Igår träffade jag en mamma till en gammal klasskompis på Lidl. Hon sa några så fina ord och peppade mig om min resa till ett hälsosammare liv så jag nästan började gråta. Det var verkligen detta som jag behövde den dagen. Tänk att en ende människas ord just vid rätt tidpunkt kan få en att vända en hel dag.
På kvällen sen var jag på handla hemma kväll på Gina Tricot och lyckades med hjälp av en expedits hjälp våga prova ett par byxor i alldeles för liten storlek enligt mig och de passade. Även denna lilla handling gjorde att jag stärktes som person.

På mitt träningspass varje torsdag frågar alltid någon om råd när det gäller träning, kost eller skador. Jag känner mig fortfarande inte helt säker på att svara på dessa. Det känns som jag inte kan och inte är pålitlig men vet ni vad det handlar bara om att tro på sig själv. Jag har jobbat som massör i 2 år och kan mitt jobb även om jag fortfarande lär mig nya saker hela tiden. Det handlar bara om att tro på sig själv. Vilket är riktigt svårt ibland.

Vad vill jag då säga med detta?
Jo, tänk på att det du säger till en person idag kan hjälpa dem att vända sin väg och må lite bättre men tänk även på att det du säger kan vända vägen till nått sämre också beroende på hur du säger det.

Våga tro på dig själv och fuck svenska avundsjukan!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar