Här finner jag ro

Om mig

fredag 6 november 2015

Äntligen fredag!!!


Ja vad säger man...

En jobbig vecka med en grym förkylning. Känns som varje dag varit en kamp för att inte bryta ihop. Det enda fokus har legat på att orka jobba för att sedan hamna i soffan hela kvällen när man kommit hem.

Som egen företagare biter man ihop och går till jobbet även om det känns som huvud ska explodera eller som man inte skulle orka ta ett steg till. Det har gått åt många alvedon, ipren och liftoff denna vecka vill jag lova.
Jag är så trött på dessa förkylningar som härjar i vår familj. Jag tyckte jag hade haft min beskärda del för några veckor sen men icke det. I söndags började kroppen kännas seg igen och sen har det hållit på hela veckan. Det är ingen vanliga förkylning heller utan en riktigt segdragen rackare.

När man jag som jag jobbar som egen så måste man bara se till att ta sig till jobbet. Det finns liksom ingen annan som gör jobbet åt en. Hade jag varit anställd hade jag bara ringt och sjukskrivit mig men det funkar liksom inte för mig. 
Det är väl därför som förkylningen är så segdragen eftersom kroppen aldrig riktigt får vila.

Jag hoppas verkligen att helgen betyder lite vila och återhämtning så att jag kan börja träna och känna att kroppen hänger med igen nästa vecka. Hatar att inte kunna träna och göra det jag själv vill.

Nu är det slut gnällt för min del . 
Tack och hej!!
Ha en skön helg och se till att vila och återhämta er lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar