Här finner jag ro

Om mig

måndag 9 november 2015

Dubbelt upp!

Ja denna höstförkylning vill visst inte ge med sig.
Jag är inte den som går till läkaren i första taget men igår kände jag att det var dags. Bihålorna trycker och huvudet värker. Känns mer som jag blir sämre än bättre.

Doktorn konstaterade att det förmodligen inte var bihålsinflammation men att jag hade lyckats dra på mig ytterligare en infektion under tiden den gamla verkade.
Ja men va kul sa jag klart man ska ha dubbelt upp!!!

Hennes svar var speciellt nässpray, ipren, alvedon och vila. Nehä det var ju nått nytt, har jag aldrig hört förut. 
Det är ju precis det som jag har gjort nu i snart två veckors tid. Ja vila och vila kanske inte stämmer helt men jag har inte tränat iallafall. 
Hatar att inte kunna träna. Maten blir det skit med när jag är sjuk. Jag orkar inte röra mig och vågen visar bara uppåt. Musklerna blir till fett och livet känns just nu bara skit tråkigt. Det kommer bli så otroligt jobbigt att börja träna igen. Det blir ju som att starta från noll igen. Jag har iallafall än så länge lyckats med mitt godisstopp som gäller minst november ut. Känns ju bra iallafall:)

Bara att bryta ihop och ta tag i det!!

Jag var iallafall på stan en runda igår och köpte mig en grön klänning. Grönt är verkligen inte min färg men vi ska till Malmö på utbildning med Herbalife i helgen och temat på festen var just grönt.
Ibland måste man våga lite och köpa nått som man faktiskt aldrig har tänkt sig. Maken tyckte det var roligt att se mig i en annan färg och tyckte det passade mig så då får den väl hänga med på fredag. Jag trivs också bra i den så det blir nog en snygg julklänning.

Nähe nu ska jag ta en kopp kaffe och vila en stund i soffan innan det är dags för lite företagsmassage. Idag blir det ett företag som heter Kvarnstrands som ska bli lite knådade. Ganska nytt för mig så det ska bli kul.

Bara att proppa i sig ipren, alvedon och nässpray sen kör vi tisdag!

Bildresultat för livet är härligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar