Här finner jag ro

Om mig

lördag 21 november 2015

Lite snabba och goda recept

Jag vet att många har svårt att hitta på bra och nyttiga mellanmål och snabba luncher. Denna veckan har jag varit sugen på lite mer varma mellis och luncher även lite julinspirerat:). Det beror säkert på att denna envisa förkylning fortfarande håller i sig och att det börjar bli lite kallare ute. Lunch och mellis ska dock gå snabbt och göra eftersom jag alltid lyckas ha ont om tid:)

Bananpannkaka!


1 banan 
2 ägg
2 skopor F1 vanilj eller annan smak t ex choklad eller coccies

Jag körde allt i mixern och stekte sen i kokosfett. Toppade med lite varma hallon och vaniljkvarg
Perfekt till lunch eller större mellis innan träning. Passar för alla i familjen:).

Muggkaka choklad/pepparkaka

1 ägg
1-2 skopor F1 choklad (1 som mellis 2 som lunch)
1 msk mandelmjöl
2-3 msk mjölk
1/2 tsk bakpulver
pepparkakskrydda efter smak

Kör i micron 1-2 min. Öppna och kolla efter halva tiden.
Toppa med t ex hallon eller kvarg.

Tomtelatte shake


2,5dl varm mjölk
1 skopa F1 chokla
1 skopa F1 cappuccino
1 skopa protein eller proteindrinkmix
Smaksätt med kanel och kardemumma eller pepparkakskrydda efter smak.

Shaka och njut!

Snabb omelett i micron

1-2st råa ägg
salt

Lägg i en mugg eller burk som tål micro. Kör i ca 1-2 min. Ett perfekt mellanmål som man kan ha med sig på jobbet. Bara att knäcka äggen i en burk sätta på lock och sen köra i micron på rasten.


Julig Over-night oats 


2 skopor F1 choklad
2 msk fiberhavregryn
2,5 dl mjölk
2 msk chiafrön
pepparkakskrydda
Clementin 

Mixa ihop allt utan clementinen. Häll upp i en tallrik/burk låt stå över natten. Lägg på lite clementin innan servering. Perfekt till frukost eller att ta med sig till jobbet.

Ha en skön lördag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar