Här finner jag ro

Om mig

tisdag 1 december 2015

Hälsosammare december

Idag är det den 1 december. December är en månad som brukar vara fylld med massa sötsaker. Det är pepparkakor, lussebullar och godis i långa banor vart man än vänder sig.

Jag har bestämt att göra december till en lite hälsosammare månad.
Våga vägra socker! Vägrar att gå upp en massa i vikt under denna månad!
Jag tänker stå emot alla dessa frestelser ända fram till jul. På julafton tänker jag tillåta mig själv och äta av allt det goda men under kontrollerade former.

Det handlar mest om att verkligen bestämma sig och att stå fast vid sitt beslut. Det är egentligen inte så svårt för det finns så mycket annat gott jag kan äta eller saker som man kan hitta på.

Jag har  har haft en ofrivilligt tränings vila i ca 5 v pga förkylning men med lite penicillin så lyckades jag till slut övervinna detta. 
Det var med blandade känslor jag steg in på gymmet idag. Det som gäller nu är att inte gå på för hårt så att kroppen tar stryck och att man drar på sig ännu en förkylning. Skynda långsamt är ju inte riktigt min melodi men jag tyckte jag lyckade ganska bra. Det kändes i kroppen att jag inte var i toppform om man säger så.

December kommer att vara en uppbyggnads månad för att jag sedan ska kunna gå på för fullt i januari igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar