Här finner jag ro

Om mig

lördag 22 september 2012

Vila, benet ja men inte överkroppen

Doktorn sa ju att jag skulle vila benet men hon sa inget om överkroppen. Jag har lyssnat på doktorn och vilat benet. Dock har jag just kört ett grymt gött överkroppspass. Alltså axlar, biceps, triceps, bröst och mage.

Jag körde det i 3 olika cirklar med 3 varv i varje. Hela varvet direkt sen kort vila innan nästa varv. Något längre vila mellan cirklarna

1 cirkeln 
Bröstpress            20kg/ stång*15st
Ståeende rodd       20kg/stång* 15st
ryggresningar        15st
sneda cruches       30st

2 cirkeln
bicepscurl m stång      15kg/stång *15st
hammercurl m hantel   totalt 12,4 *15st
tricepspress m stång    15kg/stång *15
crunches                     30st
tricpspress m hantel     totalt 12,4 kg *15st
(över huvudet)

3 cirkeln
axellyft sida (flyers)     totalt 12,4kg *15st
azellyft m stång           15kg/stång *15st
kötbullen (mage)          30st
en form av crunches

Detta tog ca 45-50min plus lite avslappning.

Jag kunde nog ha lagt på lite mer vikter här och var men det känns ändå som det var helt ok. Jag brukar testa att sätta ihop olika program själv men detta var första gången jag bara körde överkropp. Kul att öva lite inför PT-delen i skolan. Jag är inte så duktig på de där med gym och fria vikter så det är kul att lära sig. Insåg just att jag har gjort 270 situps inte illa för en jämntjock tant:) Jag har inte så mycket vikter hemma heller så det är nog dax att köpa några fler.

Nehä nu kom visst Manne hem från Vimmerby var det visst han var och tävlade. Ja lite virrig är jag visst. Slut på lugnet med andra ord.
Ha en skön lördagskväll och glöm inte att rösta på Team Putte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar