Här finner jag ro

Om mig

måndag 17 september 2012

Sliten idag!

Idag har jag varit rätt sliten. Har varit hungrig hela dagen. Åt lite för lite till lunch. Jag försöker att hitta en balans mellan proteiner och kolhydrater. Svårt! Det är en balansgång. Nu när jag tänker efter har jag nog dragit ner på kolhydraterna ganska mycket och då får jag ganska ont i huvudet.

I skolan började vi med närlingslära. Jag satt mest tyst, vilket ju inte är likt mig:), men jag kände att jag ville ta in och lyssna innan jag hade något åsikt. En del i klassen är verkligen pålästa när det gäller vad kosten är uppbyggd av så det är intressant att lyssna. Mycket intressant det där med ämnesomsättningen. Det går visst åt en hel del energi bara att sitta och koncentrera sig så idag gjorde jag nog av med mycket kcal bara på det.

 Jag har koncentrerat mig ganska mycket idag och det kändes när jag kom hem. Jag hade verkligen huvudvärk och var så himla trött. Vi åkte in och firade mitt brorsbarn men jag åt ingen tårta! Viljestyrka kallas det:)

Matilda tränade innebandy ikväll och vi han med att kolla lite på henne oxå. En förälder kom med en så härlig kommentar. Han undrade vad vi hade gjort med henne i sommar för hon hade blivit så snabb. Det värmer alltid i hjärtat när nog säger att ens barn är duktig. Ännu ett tecken på hur viktigt det är att berömma och peppa andra. Han hade även sagt det till Matilda så hon var så glad. Jag försöker oxå peppa och berömma tjejerna så mycket jag kan. Jag vet hur viktigt det är speciellt i den åldern.

Nähe snart dax att hoppa i säng så jag orkar med skolan imorgon igen. Sov gott alla och dröm sött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar