Här finner jag ro

Om mig

måndag 8 oktober 2012

Vilken härlig dag!

Jag började dagen med lite TRX-träning. Så himla bra kan verkligen rekommendera att testa det.
Kl .10.30 hade jag ett möte inbokat med en gym-ansvarig på Medley i Vetlanda. Vilken kille! Han var allt och lite till som jag vill vara. Han hade en sån energi och var en sån inspiratör så det var verkligen kul att prata med honom. Han gav mig ännu mer vatten på min kvarn att det verkligen behövs någon mellanhand mellan sjukvåren och gymmen. Han tyckte verkligen att jag skulle satsa på detta men sa även det som jag befarade att det är mycket svårt och mycket jobb. Det gäller att hitta rätt person inom vården och kommunen som är intresserad och som kan ta beslut.

Det är så kul att äntligen hitta nått som man brinner för. Jag måste bara gräva lite djupare och sen till slut så kanske jag hittar vad jag söker. Jag funderar även på om jag ska kolla runt lite och se vad mer för kurser det finns t ex inom gruppinstruktör biten. Jag vet inte om jag vill instruktör men jag skulle vilja gå en utbildning för att kunna hjälpa andra och inspirera.

Många funderingar just nu. Snart ska jag på nästa besök. Nu är det vården som ska grillas. Ska till Nässjö Läkarhus som ska besökas. Efter det besöket ska jag gå på en föreläsning med Mårten Nylen. Ska bli så intressant.

http://martennylen.com/?cbg_tz=-120 Kolal in hans blogg.

Ha en fortsatt skön dag. Återkommer med en rapport från föreläsningen senare.

Ett leende sprider glädje till andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar