Här finner jag ro

Om mig

lördag 17 november 2012

Amor vincit omnia! Kärleken övervinner allt!

Kärlek!

Kärlek - ett underbart ord. Ett ord som kan betyda så många olika saker. Det kan vara kärlek mellan två människor, mellan människa och djur och faktiskt även kärlek till ting.

Jag fick en gåva av min underabara make för någon vecka sen. Först tänkte jag inte så mycket på vad det var men när jag väl förstod tanken bakom den så blev jag så varm i hjärtat. Han hade verkligen tänkt till och jag var nästan tårögd.
När vi gifte oss för över 11 år sen så sjöng en vän till oss en underbara sång som heter "Det vakraste". Jag älskar denna sång och den betyder så mycket för mig och Magnus. Visst jag tänkte nog att det kanske bara är tjejer som bryr sig om sånt men så fel jag har. Killar tänker oxå på sådana saker. Visst ibland visar vi kanske våra känslor på olika sätt men det betyder ju inte att vi har starka känslor.

Tillbaks till min fina gåva. Magnus kom hem från jobbbet i Varberg. På hemvägen hade han varit i Ullared och handlat lite saker. B la två tavlor. Visst de var fina och jag tyckte det var snyggt med tavlor med text. Jag hade ju pratat om att sätta upp väggord och detta var ju bättre. Jag tänkte inte så mycket på vad som stod på dem för det var lite stressigt. När jag väl ställde upp dem och kollade lite närmare på dem så insäg jag att det var textrader från vår sång på dem! Underbara, älskade Magnus han hade verkligen hittat den finaset gåvan av alla!

Nu hänger de fina tavlorna snyggt upphängda i vårt sovrum. Det behöver inte alltid vara de dyraste gåvorna som är de finaste och bästa. Det kan vara tanken bakom dem så är det viktigaste och det som betyder mest. Det finns många olika sätt att visa sin kärlek för andra. Det kan vara att visa sin uppskattning till en vän. Några uppskattande ord, ett leende eller en kram när någon som bäst behöver det. Det behövs inte så mycket för att glädja andra och vissa sin uppskattning. Kärlek är lätt att ge och behöver inte alltid kosta en massa pengar. Kärlek är underbart att få och vi behöver alla det för att orka genom livets motgångar och medgångar.


Ha en skön lördagseftermiddag och kväll alla underbara människor där ute och tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar