Här finner jag ro

Om mig

söndag 18 november 2012

Instruktörernas viktiga roll. Tack för att ni peppar oss!

Har ni någon favorit instruktör? Visst har ni det! Jag har verkligen det. Jag har många och i olika gruppträningspass. Jag har en favo instruktör i combat, en i spinning och en på crosstrainingen kanske även en på pump. När jag tränade på Friskis mycket så hade jag oxå flera favopass som jag gick på. Ibland är det till och med så att jag blir så arg när jag inte kan gå på vissa favopass att jag är sur hela dagen. Är det då så att de har bytt instruktör kan det förstöra hela mitt pass. Jag är så beroende av att det är en bra instruktör för att jag ska tagga till och göra mitt bästa. Musiken är oxå självklart viktigt. Är det dålig musik så är det så svårt att peppa sig själv.

Vi är ju så olika och har olika behov så det är ju tur att det finns många olika instruktörer att välja mellan. Jag var på ett pass idag där det inte var min favoinstruktör och det gjorde att jag tappade helt stinget och knappt fick upp någon träningslust. De andra i salen hade säkert helt andra krav för de kämpade på och gav järnet. Jag kände det precis som om det kunde kvitta men jag ville ju inte vara ohövlig och gå ut från passet för det var ju inte fel på instruktören utan bara det att det passade inte mitt tänk just idag.

Jag är så imponerad av de som utbildar sig till gruppinstruktörer. Vecka efter vecka står de där med ett sånt underbart leende och verkligen vill se till att vi träninsgsugna gör vårt bästa och pressar oss till det lilla extra. Det måste ge så mycket att se hur vi svettas, kämpar, skrattar och pustar. Vilken energi det är på ett gruppträningspass. Jag älskar verkligen att träna i grupp. Nu när jag kör lite crossfit med goa brudarna så inser jag mer och mer att tillsammans kan man verkligen flytta berg.

Nu ska jag försöka fortsätta med mitt arbete som avslutar anatomin. Mycket att skriva men imorgon smäller det äntligen! Vi ska börja med massge! Så underbart jag har längtat så länge nu. Jag vill verkligen lära mig detta.

Dagens ordspråk: "One good word has warmth for the winter"

Over and out för idag. Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar