Här finner jag ro

Om mig

tisdag 27 november 2012

Back to basic?

Det här med träning är en hel vetenskap. Jag känner ibland att jag är ute och cyklar lite och inte vet vad jag gör. Just nu säger min kropp nej till det mesta och jag har ont på ställen som jag aldrig har haft problem med tidigare. Min axel och fot vet jag varför jag har ont i men handleder och rygg. Vad är det för skit? Jag känner att jag inte kan ta ut varje rörelse som jag vill. Får ont i ryggen av vanliga sketna armhävnignar. Fasen jag har inte haft problem med det förut.

Jag körde favopasset igår och förra veckan gick det inte speciellt bra. Det gick lite bättre igår men inte så mycket. Jag får ont och tappar fokus. Tappar inspiration och blir förbannad på min kropp som inte vill lyda mig.
Jag pratade lite med instuktören efteråt och vi analyserade vad felet kunde vara. Kan vara så att jag svankar lite för mycket eller att jag har lagt om min träning så att kroppen inte är van. Jag kör ju ganska offensivt när jag tränar och då sliter det ju på kroppen. Kan vara så att jag inte riktigt har lagt rätt grunder för att köra på så hårt eller med så tunga vikter. Jag kanske måste gå tillbaks några steg och bygga mer bålstabilitet och rygg för att orka träna som jag gör. Jag behöver kanske träna teknik istället för tunga vikter. Tråkigt men ett måste för att jag inte ska lita sönder mer än jag gör nytta. Jag måste hitta tillbaks till träningsglädjen och flytet som jag hade för några veckor sen.
Att små förändringar kan göra att man blir så störd. Jag har en plan men just nu är det något som är fel och då måste jag gå tillbaks och felsöka vad som är fel och ändra på det. Precis som Mårten Nylén sa. Jag måste hitta felet och gå vidare en annan väg.

Visst kan de oxå bero på att vi har kört massage i ett par veckor nu och att kroppen inte är van vid de rörelserna. Det är ju rätt tungt för rygg och handleder att massera, men det är ju så roligt:) Om någon vecka ska vi ha vår första kundmottagning. Ska bli sjukt kul!


Vill ha tillbaks denna känslan igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar