Här finner jag ro

Om mig

måndag 26 november 2012

Spinning - svett och ren glädje

Igår var jag på spinning med härliga Stina som instrukör. Jag gillar verkligen spinning. Det var fullbokat men till slut fixade det sig så att jag kunde vara med på passet.

Spinning är verkligen en träningsform som passar alla. Man belastar precis så mycket man vill och kan ge järnet precis hela tiden om man bara orkar. Det märks att det är fler och fler som upptäcker denna träningsform. Det är rätt fullt på passen.

Jag trivs med spinning för att jag behöver inte tänka så mycket på dessa pass. Cyklen står där den står och jag kan bara focusera på mig själv. Jag går verkligen in i mig själv och är verkligen på någon annan plats i tankarna ibland. Det är skönt att släcka ner och bara renasa huvudet. Det måste dock vara bra musik för att man ska gå igång. Jag har planerat upp många samlingar på jobbet på en spinningcykel, planerat upp veckan och funderat på livets olika små problem under ett spinnigpass. Det som är bäst är efteråt när man nöjd och lycklig går ut från ett pass och känner att kroppen har vaknat till och fått jobba lite. Igår gick jag igenom alla massagegreppen och kroppens muskler under passet mycket bra för det behövde jag haha. Ja ibland undrar ni säkert vad jag är för en konstig person och jag är funtad men sån är jag och det står jag för!

Idag blir det mer massage och snart är det dax för att göra en deldiplomering för att vi ska få ta emot kunder. Lite pirrigt men det kommer nog att gå bra. Det är bara att göra det igen om det skulle gå helt fel. Efter min utbrändhet har jag lite svårt att komma ihop saker och korttidsminnet är inte alltid vad det ska vara men med övning så ska det nog gå.

Ha en skön dag alla och snart kommer vinter säger de. Iallafall hit till lilla Sjunnen i Småland för än har den inte kommit hit.

Peace and love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar