Här finner jag ro

Om mig

söndag 25 november 2012

Hjärtklapping och hög plus

Vilken dag det blev. Vi började dagen med en rejäl sovmorgon. Så himla skönt att få sova ut ordentligt. Vi sov nog låg nog och drog oss till klockan var närmare 9.00 och det är länge i detta huset. Det var skönt att slappa på förmiddagen. Det blev lite soffhäng framför tv:en. Det är ju mycket skidor som har börjat nu och det gillar vi att kolla på. Det blev även en massge för min mycket nöjde make. Bäst att skämma bort honom medans han är hemma. Imorgon drar han iväg igen.

Vi fortsatte dagen med att följa med Matilda till Bodafors. Där skulle hennes innebandy lag spela match. Kan ju säga att det var inte deras bästa match. Det var med hjärtat i halsgropen som vi på läktare till slut fick se våra tjejer vinna med 1-2. En skön vinst men snygg var den inte. Hjärtat slog lite extra varje gång motståndarna var för närma målet. Jag älskar att se dessa tjejer spela. De är ett härligt lag och det går bra för dem.

Full fart på Fair-play i Kalmar i våras
Vi fortsatte hem till Vetlanda och gick en runda på julskylltningen. Där mötte vi upp Moa som kom ner med mormor och morfar. Det blev en hem massa vinster på lotterierna detta år. De hade en massa fina presenter att öppna när vi kom hem. Matilda och jag var även inne på min favobutik och köpte ett så himla fint sängbord till henne. Tack Marita på Nytt och Nött. Det blev så himla snyggt i hennes rum.

Jag har även hunnit med att träna lite här hemma ikväll. Det är så himla skönt att kunna träna ett FF-pass när man inte riktigt hinner åka in till gymmet men ändå har har en timma över. Fick upp en rätt hög puls även ikväll. Innan barnen gick och la sig han vi även med att spela Heroica som är ett legaspel som Moa älskar.

Det blev en skön söndag trotts att vädret är skit och grått.
Nu ska jag umgås med min make någon timma till innan det är dax för sängen.

Sov gott och tack än en gång för de fina orden jag får från er om min blogg. Jag älskar att ni läser den även om ni gör det i det tysta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar