Här finner jag ro

Om mig

lördag 24 november 2012

Julstämning och spaupplevelse

Vilken urmysig dag det har varit. Det kanske inte är helt fel att vara ifrån varandra lite ibland. Att få längta och saknar varandra lite. Det är nog lite nyttigt. Då uppskattar man varandra lite extra och anstränger sig lite mer. Vi får njuta av de dagar vi får av varandra och se det som en gåva som vi fått. Ok det kanske låter lite nördigt men det är ju precis så det är. Livet är kort och till för att levas vi vet aldrig hur fort allt kan förändras och vi inte har varandra att dela kärlek och sorg med. Visst gnäller jag ibland och tycker att vissa dagar är skit men jag är ändå lyckligt lottad som har en härlig make och två underbara barn som jag får dela mitt liv med. Jag har föräldrar som ställer upp i vått och tort även om de ibland retar mig till vansinne och jag dom självklart. Eller hur mamma  och pappa:) Jag har svärföräldrar som alltid ställer upp när jag fråga och som finns där för barnbarnen och oss.

Idag har Matilda och jag tillsammans med mamma och pappa varit på Ljunga park i Sävsjö och fått lite julstämning på julmarknaden. Det blev lite inköp b la en så snygg tavla med änglar på självklart och en vetakudde som passar perfekt till massagen. Magnus och Moa stannade hemma och ställde upp vara ljustakar och stjärnor i fönstrerna, De fortsatte dagen med att åka segway och hade en mysstund tillsammans. Vi möttes upp på Arena och åt lite middag. Åt min första LCHF-pizza. Helt ok faktiskt.

Vi fortsatte dagen med en skön promenad. Matilda cyklade med oss och Moa stannade kvar hos mormor och morfar. Skönt att änligen komma ut i friska luften. Känns som jag knappt har varit ute på hela veckan.

Ikväll har vi haft spa här hemma med ansiktsbehandling och massage för Matilda.  Hon njöt och hade en skön stund. Jag njöt oxå med lite vin och en god kaffe drink. Gött!

Ha en skön lördagskväll och njut gärna med nått och att dricka eller en bra film. Jag ska allafall ta nått gott och dricka.
Peace and love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar