Här finner jag ro

Om mig

lördag 10 november 2012

Jarkko Kortelainen - Min inspiratör!

Jag och Jarkko i World of Shape montern
 
Igår på Hälsomässan i Stockholm fick jag äntligen träffa min stora inspiratör. Personen som sett till att jag fick en spark i baken och började min resa till ett hälsosammare liv. Jarkko Korteainen driver företaget World of Shape och där i finns Fitnessfighten, FF. Han testade med att köra en provomgång med FF 2011 och det har slagit ut så pass bra att han har öppnat fler företag och kör detta i Sverige, Norge, Finland och USA.

När jag såg honom i montern så blev jag så himla glad. Det var så härligt att äntligen få träffa denna underbara person.Jag rös i hela kroppen. Vilken människa! Han utstrålar ett sånt lugn och en sån inspiration. Han är en person som kan inspirera bara genom sin uppsyn. Han utstrålar hälsa och glädje. Han tyckte även att det var roligt att träffa mig och jag fick berätta lite om min resa. Jag gick ju ner runt 20 kg med FF, som jag körde jan-feb. Har sedan fortsatt att jobba med min vikt och mitt liv. Jag berättade även att jag utbildade mig till friskvårdspedagog. Det hade verkligen varit kul att få träna ett pass med honom. Fatta vilken energi det skulle ge!

Senare var vi på en föreläsning med Jarkko. Det var härligt att se honom föreläsa. Han har en otrolig känsla för hälsa och kan inspirera folk till stordåd. På föreläsningen fick jag även berätta lite om min resa genom FF. Jag hoppas verkligen att folk förstår hur bra detta program är och att fler och fler hittar till denna träningsform. Den är så bra och så lätt att följa. Jag har flera kompisar som har testat det och har fått så himla bra resultat. Det är kanske även några till som vill testa efter nyår. Jag funderar på att köra en omgång till för att pressa ner några kilo till.

Genom Fitnessfighten har jag har fått en härlig start på mitt nya liv. Jag har fått många bra verktyg som ser till att jag kan fortsätta min resa. Jag har fått träffa Jarkko och cikeln är sluten. Nu kan jag gå vidare och fortätta mot nya mål. Efter gårdagen har jag fått så mycket ny inspiration som bara har ökat viljan att jobba med detta och få hjälpa människor med hälsa och ett hälsosammare liv.

Läs gärna dessa länkar:
http://se.worldofshape.se/
http://www.facebook.com/worldofShape
http://se.worldofshape.se/blog/jarkko/






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar