Här finner jag ro

Om mig

onsdag 14 november 2012

Multitasking!

Ibland har man mycket runt sig och inte vet hur man ska få ihop allt. Jag börjar bli en jäkel på multitasking. Alltså göra många saker samtidigt eller iallafall planera min tid. Dagarna har bara 24 timmar och mycket ska hinnas med.

Idag var en sådan dag då allt bara flöt på och jag han med en massa pga av att jag planerade upp vad som skulle göras. Ibland blir det lite kaos men styr man upp kaoset så löser det sig oftast. Om man tänker att det funkar så gör det oftast det. Det gäller bara att tänka positivt och då löser sig det mesta.

Jag hämtade Moa på väg hem från skolan. Jag visst att jag måste plugga lite hemma och Manne satt redan hemma och pluggade. Barnen fick gå upp på sina rum nån timme och slappa lite så att jag kunde plugga. Det funkade jätte bra och de tyckte det var skönt att få slappa lite. Jag fick mycket läst och han med en massa. Moa tränar bandy 16,30 så jag följde med henne in och fixade så att hon kom på isen. Jag hade ett bodycombat pass vid 17.00 som jag tränade medans hon tränade bandy. Jag smet någon minut innan passet  var slut för att hinna bort till bandyarenan och hjälpa Moa. Precis när hon går av isen möter jag henne. Snacka om tajming. Manne fixade middag hemma så när vi kom hem var det bara att äta och duscha. Matilda var klar med läxan och jag hjälpte Moa med sin. Sen pluggade jag och plockade lite här hemma någon timme till. Så skönt att få mycket gjort! Det är inte alla dagar man har energi till detta men idag var en sådan dag. Bäst att passa på!

Magnus jobbar en hel del bort i just nu så jag måste ibland fixa och trixa för att allt ska fungera här hemma. Det funkar men ibland är det lite körigt. Det som gäller då är att hitta det som ger en positiv energi. De männskor, träning och annat som ger energi inte tar energi. Det är extra viktigt just nu denna mörka årstid. Det är viktigt att ge andra energi och skapa en tillvaro som gör att man orkar med denna mörka tid. Snart är det advent och det blir ljusare i alla fönster och snart kommer snön och då blir det ännu ljusare. Jag vet att många tycker att snö är jobbigt men jag älskar snö. Visst är det jobbigt att skotta när man kommer hem men det ger så mycket ljus och ljus ger energi. Jag älskar att åka skidor, leka med barnen i snön, åka pulka och skotta upp snövallar som ungarna kan hoppa i. En härlig tid.

Just nu sjungs en hel del lucia och julsånger här i vårt hus. Det övas till lucia både i skolan och på UV. Jag älskar att se ungarna lussa. I år är det Moas klass som ska lussa för skolan. Hög mysfaktor på det:)

Nu ska jag kolla på Grey´s Anatomy och dricka lite te med min make. Ha en skön kväll och glöm inte att ge varandra positiv energi för att orka med i mörkret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar