Här finner jag ro

Om mig

tisdag 13 november 2012

Move your as and your mind will follow! Träning=toppenergi!

Full focus!

Vilket underbart pass idag! Jag älskar verkligen vilken härlig energi man får av träning. Taggar igång som bara den när det är tisdag och favopasset närmar sig. Jag kan vara trött och seg innan och verligen inte vilja gå men när klockan närmar sig 18.00 så triggar det igång. Det är som en drog. Jag måste nästan vara döende eller grovt skadad för att missa detta pass. Jag mår psykiskt dåligt om jag missar det.

Idag var en skit dag med ett öga som inte ville vara med och synen som var kass. Energin var låg och jag kände att jag ville verkligen bara dra filten över huvudet. Kämpade på så gått jag kunde i skolan. När jag kom hem pluggade jag lite och kände att energin började komma tillbaks. Skönt att få sitta en stund i lugn och ro innan barn och man kommer hem. Jag kan koncentrera mig mycket bättre och då nu börjar jag fatta vad jag håller på med.

Manne och jag tränar detta pass ihop. Förut tränade vi mer ihop men tyvärr hinner han inte med att träna så mycket just nu pga mycket jobb. Det är kul att träna tillsammans för då blir det en gemensam sak som vi ser fram emot. Vi puchar och taggar varandra. Nu har jag ju även fått med mig två ibland tre härliga tjejer från klassen som taggar mig ännu mer. Så härligt med personer som puchar och stöttar så man orkar lite mer.
Passet är upplagt så att vi kör en liten lätt uppvärmning med ca 5kg vikt. Mycket benböj för att få upp flåset. Fortsätter med skivstång ca 20 kg. Denna låt varvar vi burpes, rodd, armhävningar och frivändningar. Nu har man fått upp flåset ordentligt. Efter detta är det två varv med 8 stationer kondition. Sen är det två varv 8 stationer styrka, 45 sek på varje station. Följt av ca 5 min mage och sen strech. 1 timma med flås, svett och en jäkla vilja

Mårten Nylén en stor inpiratör
Kände att jag fick slita lite men fasen vilken toppenergi jag fick. All negativ energi rann av mig för varje vikt, för varje boxjump 60cm och för varje 40kg rodd. Tog 20kg på bicepscurlsen bara för att jag ville. Underbar känsla! Älskar crossfit:)

Till och med ögonen blev bättre av träningen. Finns verkligen inget negativt med träning. Bara positiva saker med denna härliga form av välmåeende!

Jarkko en ännu större inpiratör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar