Här finner jag ro

Om mig

tisdag 20 november 2012

No pain no gain

Dagen har varit en berg och dalbana. Mina känslor har verkligen farit upp och ner. I skolan var allt på topp med härliga samtal i massagebåsen haha. Vi avslutade taktil-massgen idag. Det är helt underbart att bara ligga och låta andra jobba lite:).

Manne jobbar ju som sagt ute denna veckan oxå. Det börjar tära lite på mig och jag känner mig rätt ensam med allt här hemma just nu. Det verkar även som han blir borta lite nästa vecka oxå. Jag hade en liten dipp idag men inser att jag har mycket runt omkring mig nu. Det är ett stort arbete som ska bli färdigt till skolan och jag vill bli klart snabbt så jag kan lägga det bakom mig. Sen är det mycket att lära sig om massage och en himla massa muskler. Mörkret ute gör ju inte precis att man får någon energi. Suck! Maten sköter jag inte heller. Idag har jag inte ätit något riktigt i em och kväll. Hoppade över kvällsmaten och tränade på en liten proteindrink. Inte mycket enerig i den kan jag säga.
Idag var det favopasset som inte var lika roligt idag. Inga goa brudar eller make som var med och peppade. Det var nytt pass och jag kände att jag inte orkade kan hända att jag håller på att bli sjuk eller bara är skit slut. Jag måste ju träna med glasögon nu när jag inte kan linser. Jag svettades så mycket idag att de immade igen. Jag la ner dem och körde på utan. Glömde att jag inte såg och missade boxjumpet på högsta. Fick en massa snygga skarpsår men det gick bra iallafall. Skrämde instruktörerna rätt bra iallafall. Suck vilken skit eftermiddag med dåligt humör och för lite mat!


Dahlblads nya smak på proteinet. Äpple/kanel. Gott!
Syns inte så mycket men ont gör det. Snygg på benen oxå!


















Imorgon är en ny dag med nya utmaningar! Dax att lägga ner huvudet på kudden och försöka sova en stund. Sov gott och dröm sött!
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Ibland är det någon som prövar en...liiite väl mycket.
    När du går och lägger dig, tänk på 3 saker som varit bra/positiva just den dagen.
    Förstår din känsla med att vara ensam hemma, har den samma:) Ibland känns livet som en serpentin väg i alperna och just då vill man ha Autobahn;) Blinka höger och kör ur rondellen...lättare sagt än gjort.
    Jag är så imponerad av dig, du tränar, äter bra och är hälsosam trots svårigheter/deppperioder. Tomten kommer belöna dig:-))
    Det är så roligt, mysigt och lärorikt att läsa din blogg, fortsätt skriva!!!
    Många kramar
    Susse

    SvaraRadera