Här finner jag ro

Om mig

tisdag 6 november 2012

Nyttiig kaka = gott?

Som jag tidigar har sagt så är jag inte duktig på att baka men jag älskar att äta kakor. Tyvärr är de söta och alldeles för mycket socker så jag äter dem inte för ofta. Det blir bara nån gång ibland men jag försöker att stå över istället för att ta en för då blir jag bara mer sugen, I skolan idag hade de dock hembakade kakor som jag älskar och då valde jag faktistkt att ta en halv. Så himla goda skulle lätt ha kunnat äta upp hela skålen.


Den ser inte ens god ut :)
 
När jag kom hem fick jag för mig att baka en "nyttig" mjukpepparkaka efter ett recpet jag sett på en blogg. Det var en massa nyttigheter i som   t ex äggvita, kvarg, frön, havregryn, mandelmjöl. You name it! Jag bakade på och följde receptet. Jag har inte lyckats så bra tidigare med att baka nyttiga kakor och tyvärr var detta inte ett undantag. Fasen det är inte gott att baka utan socker och fett! Ska man baka så ska det vara gott annars kan det kvitta. Jag håller mig nog till fikonbollar och chokladmousse för det är gott och nyttigt. Kakor ska vara söta punkt slut!. Nyttiga kakor är inte = gott. Nu ska jag sluta baka en massa konstigheter. Det är bättre att unna sig en god kaka om man verkligen ska välja att äta en.
Vi har haft en härlig eftermiddag i skolan idag. Nere i metodrummet satt det fem spralliga tjejer och läste på om muskler och rörelsemönster. Vi fick nog inte in allt med jäkligt roligt hade vi. Det känns så skönt att ha dessa tjejer i mitt liv. Jag har verkligen saknat att ha kompisar runt mig. Jag är som sagt en social person men har svårt att inse att folk kanske vill umgås med mig för att jag är den jag är och inte för att de måste. Jag har forfarande kvar känslan man hade i som liten i skolan och man knappt vågade fråga om man fick vara med. De verkar faktiskt vilja umgås med mig för att de gillar mig haha. Rätt skön känsla:). Nu låter det kanske som jag inte hade några kompisar men det hade jag. Det som var jobbigt var att jag oftast hamnde mellan två olika grupper då var det jobbigt att inte känna sig hemma någonstans. Den känslan har följt med mig sen dess och jag har inte så många vänner kvar sen den tiden. Det kommer verkligen bli jobbigt att skiljas från dem i vår men den dagen den sorgen.

Ikväll har jag kört mitt älsklingspass, crosstraining. Jag gick ditt med fruktansvärd träningsvärk sen bodypumpen igår. Kan bara säga att det blev ju inte bättre efter första varvet med en massa ben. Mina ben var som stockar och mjölksyran sprutade. Det blev ju inte bättre när vi väl körde styrka. Pectoralis Major (bröstmusklen) fick som en rejäl omgång haha. Jag hade pump i både benen och armarna. Mjölksyran sprutade. I like it!

Nu ska nog denna arma kvinna försöka ta sig uppför trappan och krypa ner i sängen. Det kanske blir den vilodag imorgon... Får se hur kroppen känns.

Sov gott  mina vänner. Keep up the god spirit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar