Här finner jag ro

Om mig

fredag 30 november 2012

Vilket härligt avslut på veckan!

Vilken härlig fredag det blev. Skolan var lugn och skön. Massor med massage och sköna dofter från massageljusen.
Jag var nere på mitt gamla jobb en stund efter skolan. Härligt att träffa alla barnen igen. De är så tacksamma och glad att träffa sin gamla fröken. Jag saknar mitt gamla jobb lite ibland. Att jobba med barn är så givande och de ger så mycket energi.

Jag avslutade fredagen med body combat. Det var ett nytt pass och det var så himla kul. Alla instruktörer var med och peppade och skapade en härlig stämning i salen. Vilket ös pass det var! Härligt med ett pass som man verkligen känner att man kan ge järnet på. Jag tycker att combat är så himla kul för det passar min stil. Jag får slå och sparka ut all min energi. Gött med ett sånt pass.

Kvällen fortsatte med att min härliga kompis kom och hämtade mig direkt efter passet och vi åkte ut föra att mysa lite med en julmässa i skogarna. Det var en liten butik som heter Mormors lilla söta som bjöd in till julmässa. Det var lite mysigt att åka ut och få lite julstämning. Vi fortsatte ut till skolan och jag masserade henne. Så härligt att få lite tid tillsammans bara vi två. Vi jobbade ihop när tidigare och jag är van att kunna prata med henne varje dag, Jag känner att jag saknar henne mycket och jag behöver henne i mitt liv. Vi umgås med familjerna och nu när vi inte jobbar ihop blir det att vi träffas oftare för på helgerna. Det blir iallafall någon gång i månaden och imorgon ska bara vi vuxna umgås och gå på julshow. Det ska bli hur kul som helst. Vi är inte sådana som ringer varje dag men vi tar upp tråden på samma ställe som vi var förra gången vi träffades. Så skönt att ha en sån kompis som man kan känna sig trygg med och våga vara sig själv.

Imorgon är det 1 dec och vi får öppna första luckan i kalendern. Julkalendern börjar på tv. Det är en härlig tid vi har framför oss. Visst lite stress är det kanske för oss vuxna men det är det värt för julen är en tid för omtanke om familjen och nära och kära.

Ha en skön fortsättning på fredagskvällen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar