Här finner jag ro

Om mig

tisdag 11 december 2012

Ännu en ledig dag med lunch-pump!

Det blev en ledig dag även idag. Så himla skönt att slippa och slava med anatomi-uppgiften som alla mina klasskamrater gör. Det var helt klart värt att sitta timma tal på kvällarna för några veckor sen. Jag började med att julpynta lite här hemma. Strök lite dukar och lusselinnen. Sen blev jag fruktansvärt uttråkad. Jag skulle ha tränat ikväll på crosstraining men jag stack in på luch-pump istället. Det var rätt skönt att träna på dagen istället för att stressa senare ikväll eftersom jag är ensam med barnen även denna vecka.

Ja min älskade make är ute och far igen. Tur att nån jobbar i denna familj haha. Jag kan bara lata mig, massera och pynta hemma. Precis som en hemmafru ska göra. Fasen heller det är tufft jobb att få ihop allt. Denna vecka är det lucia som gäller för hela slanten. Moa ska vara med i lussetåget i skolan och på onsdag ska vi föräldrar få se dem på kvällen. Jag kommer nog även att smyga in och kolla på henne på torsdag morgon. Torsdagskvällen är det dax för båda barnen att lussa på UV. Jag tycker det är mysigt med lucia så det är bra roligt. Jag gillar dock inte att stryka lusselinnen så det är en nackedel :).

Imorgon börjar vi kundmottagningen för massagen. Det ska bli roligt att ta riktiga kunder. Hoppas de blir nöjda och att jag inte gör bort mig totalt.

Nu ska jag dricka lite kaffe och njuta en stund till av stillheten innan barnen kommer hem :)

Hoppas ni inte är allt för insnöade där ute i landet. Här har vi inte märkt av snöovädret än iallafall!
 
Lite julfint i stugan!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar