Här finner jag ro

Om mig

måndag 10 december 2012

Pectoralis muskelaturen fick jobba lite idag!

Idag har jag en ledig dag och inte helt otippat så spenderade jag en del av den på gymmet. Idag var det bröst-musklerna som skulle köttas lite. Fixade till ett pass i exorlive, ett program som vi har via skolan där man kan skapa träningsprogram, innan jag drog till gymmet.

Det blev skulle blivit 6 bröstövningar men när jag väl körde så ändrade jag lite och det blev 5 st till slut. Jag körde lite mage och tabata istället. Jag älskar tabata intervaller i alla dess former. För er som inte vet vad det är så är det 20 sek jobb 10 sek vila 8 gg. Man kan variera precis hur man vill. Jag kör ibland styrkeövnignar men oftast blir det konditonsövnignar så som burpees, upphopp och utfallshopp.

Såhär såg mitt pass för dagen ut:

10 uppvärming löpband

1 tabataintervall på löpband

Superset 1*3

Flyers liggande på bänk 9kg/hantel *15 (fegade ganska mycket)
Armhävningar på tå sjävlklart *15

Superset 2 *3

Bänkpress i smithsmaskin 20-25kg varierade lite *15
Flyers stående i kabelmaskin vet ej riktigt vikten * 15

TRX övning för bröstet 3*15
Körde sen en tabata intervall med upphopp, skridskohopp och utfallshopp.
Avslutade med två magövnignar 3*15

Kändes rätt gött i kroppen efter detta!

Testa gärna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar