Här finner jag ro

Om mig

måndag 17 december 2012

Ett halvår av mitt liv!

Nu börjar terminen gå mot sitt slut. Bara två dagar kvar. Jag fattar inte var den har tagit vägen. I augusti började jag och sen dess har bara tiden flugit fram.

Det börjar bli dax att utrvärdera. Usch hemska ord. Jag har har gjort så många utvärderingar och planer under mina år i barnomsorgen så det börjar bli ett skällsord. Men denna utvärdering är desto roligare att göra.

Har det varit värt att ta ledigt från jobbet och börja plugga?

JAAAAAAA behöver jag säga mer :). Det har varit ett helt fantastiskt halvår och jag ångrar mig inte en sekund. Jag är så stolt över mig själv att jag vågade ta steget och bryta upp och göra något nytt. Det är något som många pratar om men inte riktigt vågar göra. Det är så härligt att våga testa sina vingar och flyga ut på nya äventyr.

Har jag valt rätt och vad har jag lärt mig?

Jag har valt helt rätt och jag har lärt mig så himla mycket. Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv och hur annorlunda det är att plugga igen. Jag känner att min erfarenhet har gjort mig lite mer ödmjuk inför uppgiften. Med en hel massa underbara människor har jag utvecklats och lärt mig så mycket av dem. Några av dem hoppas jag verkligen att det kan bli vänner för livet. Jag har fått några underbara träningskompisar som peppar mig och ser till att jag får jobbet gjort. Utan alla dessa människor hade jag aldrig orkat läsa och få in allt som jag trotts allt har fått in. Jag har lärt mig en massa anatomi och latinska namn som jag knappt kan uttala. Det som jag är mest stolt över är att jag klarade massagprovet och är nu diplomerad Massör.

Jag har fått en helt annan självkänsla och är en mycket tryggare person. Jag vågar tro på mig själv och börjar inse vilken jäkla kämpe jag är och att jag kan inspirera andra.

Snart ska jag dra igång mitt nästa projekt. Det är att bli cetifierad Massör. Det innebär att jag nu så snart jag får min massagebänk kommer att ta emot kunder så att jag kan dokumentera och skicka in mina papper. Jag kommer att inreda en liten massagestudio i föreningsgården precis nedanför vårt hus. Jag hoppas att jag kan sprida det så jag får lite kunder som jag kan massera.

Nästa projekt som kommer till våren är att blir certifierad PT. Det kommer att bli en utmaning men jag ska självklart klara även den.

Nu ska jag snart ta jullov men först ska jag ha pysseldag på skolan och sen blir det lite julmat. Bra att bästa brudarna ska köra skiten ur mig på gymmet senare så att jag slipper ha dåligt samveta för att äta lite god mat. haha.

Tack till alla underbara klasskamrater och de fina ord som ni skrev igår. Jag läste dem här hemma i lugn och ro. Jag tog dem till mitt hjärta och använder dem när det känns jobbigt och tungt.

Ha det gött och ta hand om varandra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar