Här finner jag ro

Om mig

måndag 3 december 2012

Hej mitt vinterland!

Julbocken har fått en ny dräkt!
Ja nu har vintern verkligen kommit till de mörka skogarna i Småland. Min man var väl måttligt imponerad när han fick skotta en massa snö på morgonen. Jag älskar snön kanske inte att skotta den men att den gör att det blir ljust och en så skön härlig känsla infinner sig. Man blir lugn av snö. Det är en sån härligt frisk luft ute oxå.

Jag går bara och myser just nu. Älskar att inte behöva stressa inför jul. Jag måste fixa och trixa med lite pakter och lära mig en massa muskler. Lära mig att massera innan delprovet nästa vecka. Ta emot lite kunder och annat pyssel men stressad är jag inte.  Jag älskar verkligen det jag håller på med just nu så jag känner inten stress över det. Nä nu ljuger jag lite. Visst finns det en press och stress men inte mer än det är sunt. Lite måste jag ju känna för att det ska bli bra.

Stressen över träningsglädjen finns dock kvar. Men det är nått jag måste jobba på. Vikten står still men ok då får den göra det då. Jag känner mig piggar och sundare än på väldigt många år. Jag har jobbat så hårt i många månader så nu får jag jag väl inse att jag får ta ett tag med mindre resultat. Jag ska ta lite bilder snart för det är bra att jämföra hur man såg ut innan. Då ser man förändringarna på ett helt annat sätt. Jag köpte en ursnygg julklänning i lördags som jag aldrig hade kommit i till förra julen. Jag kände mig snygg och fräsch. Det är det man måste leta efter inte stirra sig blind på vågen. Den var dock väldigt urringad i ryggen så nu blir det till att träna rygg.

Träna rygg ja det gjorde jag och min vän Elin igår. Hon ställde upp och var lite PT för mig. Hon är duktig på gymmet och superstark. Jag lyssnade på tipsen hon gav och lovade mig själv att inte lyfta så tungt som hon. Jag måste tänka på tekniken och se till att jag inte skadar mig. Vi körde chins, marklyft, latsdrag och en del TRX. Känns gött i ryggen idag. Mitt stora problem är ju dock att det känns inte som om jag tänar när jag kör i gymmet. Jag tycker att det är för långsamt och det kryper i kroppen. Det är nått jag måste lära mig. Blandar jag dock gym med konditionspass så ska det nog gå bra.

Lite snö har det allt kommit!
Nähe nu är det dax att åka ner till skolan igen. Ni har väl kollat på julkarlender. Det har jag. Här är annars ett lokalt inslag. http://youtu.be/BQ4j7QP9Vuk

Ha en skön dag alla snögubbar ute i landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar