Här finner jag ro

Om mig

måndag 3 december 2012

Måste hitta tillbaks till träningsglädjen igen

Just nu tränar jag som vanligt ca 5 gg i veckan. Jag går på mina pass eller kör lite hemma. Jag gör precis som innan men motivationen är så låg. Jag får inte ut så mycket av passen. Kroppen säger hela tiden ifrån och det gör ont på ställen jag aldrig har haft ont på tidigare. Jag får inte upp pulsen förrän passet nästan är slut. Jag har funderat mycket på detta och måste hitta något som gör att jag hittar tillbaks till glädjen i träningen och att motivationen kommer tillbaks. Jag vet att jag tränar ganska tufft när jag tränar och vill att det ska vara hög puls och tunga vikter. Jag tror att det stressar min kropp mer än det gör nytta just nu. Jag älskar ju att träna hårt och vill känna mig helt slut efter ett pass. Detta kan göra att min kropp har stressats lite för mycket och att skadorna kommer.

Just nu sitter jag och planerar lite hur jag ska gå vidare. Jag tror att jag ska böra köra lite mer styrka i gymmet och inte gå på så många pass. Det blir en omställning men jag behöver nog lära mig att tänka lite mer på tekniken och inte på att ha tunga vikter. Vikterna kommer senare det vet jag för jag är stark men vill inte skada kroppen. Det blir nog 3 pass i gymmet och 2 pass kondition t ex spinning eller combat. Kanske att jag slänger in ett crossfit pass här och var men jag ska känna att jag vill träna och inte att jag måste. Kan oxå bli ett lättare pass som t ex promenad eller lättare löpning fast inne då. Just nu är de så kallt ute så man vill ju inte ut och springa :) Jag gillar inte att träna ute när de är kallt och blött. Inte min grej alls.

Så här tänker jag mitt upplägg:

Måndag armar + spinning
Tisdag ev crossfit el.  rygg mage
Onsdag bodycombat
torsdag vila
fredag bröst axlar
lördag vila el ben
söndag spinning el ben

Det kan ju bli lite annat eller lägga om allt ihop jag vet inte men tanken är att det ska bli 3gg styrka och 2 gg kondition. Det kan oxå bli så att jag får ta det vecka för vecka efter som skolan och familjelivet bestämmer rätt mycket hur min träning ser ut.

Jag kanske är helt ute och cyklar men jag måste göra något för att hitta tillbaks till glädjen i träningen igen. Har ni några tips och ge mig sä gör gärna det. Jag är öppen för alla förslag.

Ha en skön måndag alla för nu ska jag ner till skolan igen.

Planering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar