Här finner jag ro

Om mig

torsdag 13 december 2012

Lussetåg och nöjda kunder!

Just nu har jag en härlig känsla i kroppen. En sån där go känsla när allt bara är skönt och varmt. Jag har haft en sån himla bra dag. Jag nästan ryser av välmåeende. Jag bara går runt och myser. Fast ögonlocken börjar bli lite sömniga och kroppen känns lite tung.

Jag började morgonen med att titta på luciatåget på skolan. Det var Moa och hennes klass som lussade för oss. Sen blev det lite lussefika med lussebulle och pepparkaka. Känns som det har gått ner lite väl mycket sånt en tid nu men gott är det ju. Jag softade lite i klassrummet innan det var dax för dagens jobb i massagestudion.

Det var ganska fullbokat till slut trotts lite avbokningar och ändringar. Jag har massaret så många tacksamma människor idag och det värmer mitt hjärta. Jag kan knappt fatta hur mycket jag har lärt mig och att jag kan utöva mina kunskaper. Det är så härligt att kunna hjälpa folk som har ont varje dag. En del så pass att de knappt kan ta sig ur sängen på morgonen. Jag kan hjäpa dem med en stunds avkoppling och fått dem att slappan av och glömma det onda för en stund. Jag är så tacksam att jag kan hjälpa dem och att jag faktiskt gör nytta. Jag är efter denna dag ännu mer säker på att det är detta jag vill jobba med på ett eller annat sätt. Det är så härligt att se dessa nöjda kunder!

Jag vet inte riktig än på vilket sätt jag kommer att jobba med detta men några ideér har jag. Det får ta sin tid och till slut så hittar jag nog min väg. Jag hoppa jag får min massagebänk innan jul så jag kan köra ingång lite smått här hemma.

Ikväll har jag varit och tittat på min härliga tjejer som lussade på UV. Det var länge sedan jag såg båda i samma lussetåg. De var så himla duktiga. Matilda sjöng solo tillsammans med en annan tjej. Jag var så nära att börja gråta. Underbara unge hon kan ju sjunga. Inte har hon ärvt det av sin mor iallafall. Sjunger gör jag gärna men inte fasen är det bra.

Nu ropar John blund så snart är det dax att lägga ner huvudet på kudden. Imorgon väntar ett grymt pass på gymmet med goa Stina. Vi ska kötta rygg imorgon. Längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar