Här finner jag ro

Om mig

onsdag 12 december 2012

Våga felsöka och hitta en ny väg!

Jag har haft en period nu höst som jag har kämpat lite med min träning. Jag har haft svårt att hitta motivationen och inte riktigt kunnat komma upp i puls på en del pass. Jag har funderat ganska mycket på det och gjort lite ändringar i min träningsupplägg. Det är nog så att man lätt kör fast i gamla banor och då är det svårt att bryta dem.

Jag har tränat mycket gruppträning och älskar verkligen känslan av att träna tillsammans med andra. Men den sista tiden har jag inte fått ut så mycket av de passen och jag har inte kommit upp i puls. Jag har nu börjat träna lite mer ut i gymmet. Eftersom jag inte gillar när det tar får lång tid mellan övningarna så kör jag mycket supersets och brukar lägga in lite intervallträning typ tabataintervaller för att få upp pulsen under passet. Det har funkat jätte bra för mig och jag känner att jag börjar få både bättre styrka och uthållighet. Jag har en helt annan glöd i träningen. Ibland kör vi några stycken och då blir det som gruppträning iallafall men det funkar även att peppa sig själv.

Idag körde jag spinning och för första gången på väldigt läng tyckte jag det var roligt och jag fick upp bra puls. Härligt när man känner att det går åt rätt håll och motivationen kommer tillbaks.

Jag har även varit och haft kundmottagning i skolan. De massgekunderna jag har haft var mycket nöjda och de hade inget att klaga på. Jag ville verkligen ha feedback och jag vet att de var ärliga och vågade säga om det var något som inte var bra. Det känns skönt att jag är på rätt väg och jag känner mig mer säker på min sak nu. Det behövde min självkänsla. Den har inte varit på topp ett tag men nu vänder även det.

Ha det gött där ute och tänk på att det finns många vägar till målet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar