Här finner jag ro

Om mig

söndag 9 december 2012

Nu har vi smugit på tomten

Ikväll har vi haft vår årliga tradition här ute i Sjunnen. Alla barn i byn har varit ute på eljusspåret och smugit på tomten. Tomtesmyg är mysigt och ett kul sätt att träffas på. Det är många som kommer även de som inte bor kvar här utan det kanske är barnbarnen som hälsar på mormor och morfar eller farmor och farfar.

Jag tycker om traditioner och det är något som jag vill att mina barn ska ta med sig i framtiden. Jag vill inte har en stress och press utan alla ska känna att de vill och hinner med. Juletiden kan var en pina för många. Det är så många måsten och så många viljor som ska tillgodoses. När man är småbarnsförälder är det inte alltid så lungt och skönt runt jul. Det kan vara ett himla farande och packade in och ur bilen. De första åren Matilda var liten gjorde vi det men sen fick det vara nog. Det blir ingen julstämning då. Nu delar vi på julafton och är en stund hos mina föräldrar och en stund hos Magnus föräldrar. Vissa år har vi träffats på juldagen istället. Det är roligt att träffa släkten men inte alla på en och samma dag.

Moa hälsar på tomten :)

Ha en skön söndagskväll. Drick lite glögg och bara slappa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar